head.jpg

Науково-практичний журнал

10 2014 
Інтелектуальна власність,2014, № 10

Власник сайта

Корисні посилання

 

 

70

Олександру Борисовичу Бутнік-Сіверському – 70 років!
Олександре Борисовичу! Вітаємо Вас з ювілеєм! Ваш внесок у науку й зокрема сферу інтелектуальної власності – надзвичайно важливий, і ми дуже Вам за це вдячні! Бажаємо Вам і надалі бути професіоналом своєї справи, досягати нових вершин! Зичимо Вам міцного здоров’я, благополуччя, родинного затишку!
З повагою, редакція журналу «Інтелектуальна власність в Україні»

 

 

адреса редакції журналу: м. Київ, вул. Урицького, 45, оф.19

 044 200 88 58, 044 393 79 21

Звертайтеся до відділень Укрпошти, передплатний індекс видання – 68 130 



yur    phiz
wipo-banner

sdip

ukrpatent
logosinergiautauba

ndiiv

Росія вимагатиме оплати патентів на виробництво автоматів Калашникова

Перший віце-прем єр уряду РФ Сергій Іванов 19 березня заявив про намір російської сторони домагатися від іноземних виробників автоматів Калашникова оплати відповідних патентів повідомляє Хрещатик .

Виступаючи на засіданні Ради Федерації він нагадав що за часів СРСР багато технологій зокрема оборонних передавалися іноземним партнерам безкоштовно а патентне право практично не працювало.

Зараз російська сторона за словами Іванова веде переговори з рядом держав з питання про оплату прав інтелектуальної власності російських розробників автоматичної зброї. Свого часу ліцензії на збірку автоматів Калашникова були передані 18 державам (Китаю Польщі Румунії Болгарії Німеччині Єгипту Лівії та іншим) частина з яких продовжує їх виробництво не дивлячись на закінчення термінів угод.

Автомат розроблений конструктором Михайлом Калашниковим у 1947 році є найпоширенішим видом стрілецької зброї. За оцінками Центру оборонної інформації США всього у світі випущено більше 100 млн. автоматів Калашникова різних модифікацій.

Безпрецедентна кількість міжнародних патентних заявок в 2007 році

2007 рік став рекордним з подання міжнародних патентних заявок відповідно до Договору про патентну кооперацію (РСТ).

Відповідно до Договору РСТ — ключового договору міжнародної патентної системи в рамках Всесвітньої організації інтелектуальної власності (ВОІВ) — винахідники з Республіки Кореї (4-е місце) і Китаю (7-е місце) закріпили свої ключові 10 позицій разом зі Сполученими Штатами Америки (1-е місце) Японією (2-е місце) Німеччиною (3-е місце) Францією (5-е місце) Об єднаним Королівством (6-е місце) Нідерландами (8-е місце) Швейцарією (9-е місце) і Швецією (10-е місце). У цілому було подано рекордне число заявок — 156 100 що в порівнянні з попереднім роком являє собою зростання на 4 7%. Найбільш швидкі темпи росту от уже четвертий рік підряд спостерігаються в країнах Північно-Східної Азії що становить більше чверті (25 8%) всіх міжнародних заявок поданих по процедурі РСТ.

Світова статистика подачі патентних заявок

Звіт ВОІВ показує зміну географії інновацій з найвищим рівнем росту патентування в Північно-Східній Азії.

Патентний звіт Всесвітньої організації інтелектуальної власності (ВОІВ) за 2007 р. показує що світове зростання подач патентних заявок щорічно становить в середньому 4 7% при цьому найвищі темпи росту спостерігаються в країнах Північно-Східної Азії особливо в Республіці Корея (ROK) і Китаї. Звіт заснований на цифрах 2005 р. — останнього року за який є повні світові статистичні дані. У звіті показано що число патентів виданих в усьому світі у середньому щорічно зростало на 3 6% при цьому тільки в 2005 р. було видано близько 600 000 патентів. На кінець 2005 р. в усьому світі діяло близько 5 6 млн. патентів.

Балтика забила гол

Палата з патентних спорів (ППС) Роспатенту позбавила правової охорони товарний знак Балтика що належав однойменному футбольному клубу з Калінінграду. Зміна внесена в Держреєстр товарних знаків у грудні 2007 р. Приводом сталася заява пивоварної компанії Балтика що зуміла довести що клуб не використовує свій знак у зареєстрованому виді протягом п яти років.

В 2001 р. Балтика через суд заборонила владикавказским ТОВ Балтика і РОРО випускати горілку Балтика а підмосковної Мета-табак — однойменні цигарки. У березні 2007 р. пивовари намагалися заперечити реєстрацію знака Балтика за московською кондитерською фабрикою Ударница що випускала під цим брендом мармелад але ППС не задовольнила їхній обіг повідомляють Ведомости.

Комерційний директор клубу Сергій Файзов говорить що клуб у курсі рішення Роспатенту однак в 2007 р. вже подав заявку на реєстрацію нового знака Балтика і очікує отримання свідоцтва в 2008 р. У момент розгляду спору ми не встигли зібрати потрібні докази а тепер вони у нас є. Клуб існує з 1954 р. ми представимо газетні публікації й інші аргументи у свою користь — заявив Файзов. За його словами конфронтації з Балтикою клуб не хоче .

Директор з правових питань пивоварної Балтики Антон Рогачевський не проти існування футбольного клубу Балтика і його участі в змаганнях під своїм ім ям. У 2001 р. Роспатент визнав наш товарний знак загальновідомим що дає нам право заперечувати реєстрацію аналогічних знаків в інших класах — говорить Рогачевський. Інтереси пивоварів і футболістів перетинаються головним чином в 41-му класі куди входять організація спортивних змагань важлива для спортклубів і організація подань шоу чим пивовари займаються для просування продукту. Футбольна Балтика реєструвала свій знак по шести класах у тому числі по 41-му.

Клуб існує довше ніж пивоварна компанія. Ця назва залишиться в нього в кожному разі — заявила радник губернатора Калінінградської області Світлана Оболєнцева (клуб належить адміністрації Калінінграду).

У футбольного клубу є можливість знову зареєструвати товарний знак за профільними для себе видами діяльності. Газетні публікації можуть послужити доказом використання знака для таких випадків існує поняття набута розпізнавальна здатність — говорить голова Палати з патентних спорів Сергій Бульба. На думку патентного повіреного Дмитра Бурмистрова футболісти могли б одержати лист згоди пивоварів і зареєструвати Балтику за потрібними видами діяльності. Генеральний секретар Профспілки футболістів і тренерів Микола Грамматиков говорить що регламент змагань не вимагає реєстрації назви клубу як товарного знака. Балтика грає в першій лізі говорить директор зі спорту агентства Brand Action Group Максим Беліцький додавши що якби пивоварна Балтика захотіла створити або придбати футбольний клуб то зацікавилася б більше успішними командами.

Турецькі “житомирські шкарпетки

Вже мало кого в Україні можна здивувати підробками всесвітньо відомих торговельних марок. Пів-країни носить китайські кросівки Puma в єтнамські джинси Lee та сумки Gucci від корейських виробників. І далі зростає перелік товарів які безпосередньо від виробника наповняють ринкові прилавки країни. Нещодавно до цього почесного списку потрапила і одна відома українська фабрика з виготовлення шкарпеток.

Співробітники Кримської регіональної митниці в ході звичайної перевірки виявили незвичний вантаж. Контейнер що прибув з Туреччини був заповнений чоловічими шкарпетками з житомирськими етикетками. Керівник прес-служби Кримської митниці Ернест Аметов повідомив що за його пам яті випадок підробки продукції українського виробника зареєстрований вперше. За його словами до італійського трикотажу і взуття виготовленого в Китаї — вже звикли а от до українських шкарпеток турецького виробництва — ще ні. Митники проводять перевірку і вантаж затримано до рішення суду.

Заступник начальника зі збуту підробленої фабрики Володимир Господарчук розповів що останнім часом стали досить частими дзвінки від покупців з наріканням на якість продукції. Припускали що підробкою займаються місцеві умільці а аж ніяк не заморські. Для спеціалістів фабрики це була приголомшлива новина. При цьому пан Господарчук радить споживачам придбавати фабричну продукцію у великих супермаркетах де роздрібна ціна справжніх шкарпеток не повинна бути нижчою за 4 грн.

Митники затримали контрафактну парфумерію

Співробітники Південної регіональної митниці затримали 90 тонн контрафактної парфумерії в Білгород-Дністровському морському торговельному порту по підозрі в порушенні прав інтелектуальної власності. Про це агентству Репортер повідомив прес-секретар Південної регіональної митниці Богдан Панас.

Митники виявили партію імпортної парфумерії в кількості 41 тис. упакувань з етикетками французьких і італійських виробників Chanel Dolce & Gabbana Lacoste Versace Kenzo та ін. (усього — 14 брендів).

Вантаж вагою 90 тонн прибув на адресу приватної особи — громадянки України — на теплоході Пошук з Туреччини. За документами парфумерія значиться як зроблена в Туреччині й згідно з рахунком-фактурою коштує близько $10 тис. (тобто близько 1 грн за флакон).

Відповідно до оцінки експертів у флаконах дійсно виявилася турецька продукція. Однак навіть по попередній оцінці експертів продажна вартість на ринках Одеси всієї партії становить не менш $825 тис. або 4 млн грн.

Крім істотного заниження митної вартості товару правоохоронці підозрюють власників вантажу в порушенні права інтелектуальної власності всесвітньо відомих фірм-виробників.

У цей час співробітники митниці встановлюють обставини переміщення затриманої партії товару. Вони інформували представників власників прав на використання перерахованих брендів. За станом на 25 січня отриманий лист від представників бренда Lacoste підтверджувальне використання бренда без їх відома.

Після одержання аналогічних листів від представників інших брендів правоохоронці розглянуть можливість порушення кримінальної справи в відношенні осіб причетних до поставки вантажу.

Тютюнову компанію образив том Хемінгуея у вигляді пачки сигарет

Британській дизайнерській фірмі Tank загрожує позов з боку транснаціонального тютюнового концерну BAT (British American Tobacco) за видання книги оформленої як сигаретна пачка.На думку юристів BAT том Хемінгуея що містить скорочені версії Снігів Кіліманджаро й Непереможного нагадує пачку Lucky Strike що є порушенням закону про авторські права й загрожує компанії погіршенням репутації.

BAT має намір домагатися знищення тиражу сигаретної серії класики Tank через суд повідомляє lenta.ru.

Фірма Tank видала кілька томів популярної адаптованої класики в сигаретному форматі в рамках серії Tales to Take Your Breath Away ( Історії від яких перехопить подих ). Вихід книг був приурочений до введення заборони на куріння в громадських місцях у Великобританії. Забавні томи виявилися популярним різдвяним подарунком.

У серії видані скорочені повісті Роберта Луїса Стівенсона ( Дивна історія доктора Джекіла та містера Хайда ) Льва Толстого ( Смерть Івана Ільїча та Отець Сергій ) Джозефа Конрада ( Серце пітьми ) Франца Кафки ( Метаморфози і У виправній колонії ) і Редьярда Кіплінга ( Рікша-привид та ін.).

На думку представників BAT том Хемінгуея з серії Tales to Take Your Breath Away ставить компанію в скрутне становище. BAT пропонує свої товари лише дорослим і поява книг із сигаретним дизайном може ввести споживачів в оману: вони можуть подумати що компанія намагається таким чином побічно рекламувати свою продукцію.

У Tank вважають що навряд чи знайдуться такі покупці які не зможуть відрізнити книгу від пачки сигарет.

Китай заявив про безуспішність боротьби з інтернет-піратами

Китайська влада визнала що прийняті ними жорсткі заходи по боротьбі з інтернет-піратством не призвели до видимих результатів. Спроби впоратися з піратами особливо активізувалися торік коли президент Китаю Ху Цзиньтао (Hu Jintao) призвав очистити інтернет — відзначає AFP.

За словами Янь Сяохуна (Yan Xiaohong) заступника глави Національної адміністрації з авторських прав число розглядів в 2007 році вдвічі перевищило той же показник за 2005 і 2006 роки разом узяті. Разом з розвитком технологій владі усе складніше відслідковувати порушення повідомляє lenta.ru.

На думку Сяохуна необхідно жорсткіше карати піратів зокрема узаконити більші штрафи. У рамках боротьби з піратством уряд уже обмежив онлайнове поширення музики й відео приватними компаніями.

Влада країни часто влаштовує інтернетчикам масові перевірки. Так на початку січня чиновники закрили 200 сайтів за незаконну рекламу препаратів покликаних поліпшити сексуальне здоров я споживачів. У цей час вони готовлять закон що обмежить участь китайців в онлайнових іграх.

До кінця 2007 року за даними місцевих ЗМІ у Китаї доступ до інтернету мали приблизно 210 мільйонів користувачів. Це дещо менше ніж у Сполучених Штатах.

Поширюються чутки що російські бренди залишилися без правового захисту

Російські виробники змушені відкласти захист своїх товарних знаків до моменту коли Роспатент установить нові правила гри. Стара схема втратила чинність з 1 січня цього року.

З початком дії четвертої частини Цивільного кодексу (ЦК) РФ що містить норми про інтелектуальну власність розвалилася практично вся нормативно-правова база по якій працювала Федеральна служба з інтелектуальної власності патентів і товарних знаків (Роспатент) повідомляє Saint Petersburg.

Передбачалося що їй на зміну прийдуть нові адміністративні регламенти але терміни їх прийняття у відомстві назвати відмовляються посилаючись на те що не відповідають за дії Міністерства юстиції РФ куди регламенти внесені на реєстрацію.

Помічник керівника Роспатенту з інформаційного забезпечення Сергій Лукницький повідомив що це було зроблено ще в грудні минулого року. Експерти вважають що розгляд питань по суті зависне як мінімум на три місяці.

За прогнозами партнера в сфері правового захисту інтелектуальної власності та ІТ юрфірми БАЙТЕН БУРКХАРДТ Віктора Наумова найбільші проблеми можуть бути у тих хто подав заяву в Палату з патентних спорів про анулювання реєстрації товарних знаків конкурентів. На весь час поки з їхнього питання не буде ухвалене рішення їм доведеться призупинити продаж товарів під обраним брендом або ризикувати вводячи в оборот товар при наявності знаків подібних з їхнім брендом або товарним знаком.

Віктор Наумов каже що відомство уповноважене охороняти інтелектуальну власність могло б бути й активніше адже частина четверта ЦК РФ була прийнята наприкінці 2006 р. Деякі наші клієнти змушені чекати оскільки хочуть переконатися що в нових підзаконних актах будуть враховані вимоги четвертої частини ЦК . Проекти регламентів експерти вважають сируватими .

Офіційне повідомлення Роспатенту

Торговельні війни також мають своїх переможців

Закарпатським територіальним відділенням Антимонопольного комітету України притягнуто до відповідальності ВАТ Агропромислова група Закарпатський сад (смт. Королево Виноградівського району) за порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

А підставою для цього стало звернення до цього відомства ОП Ужгородський коньячний завод щодо недобросовісної конкуренції з боку Закарпатського саду повідомляє Закарпаття online.

У процесі розгляду справи було встановлено що у 2007 році всупереч вимогам чинного законодавства виноградівці виробляли та займалися реалізацією коньяку Карпатський без відповідних на це дозвільних документів.

І це в умовах коли обидва виробники здійснюють свою діяльність на загальнодержавному ринку алкогольних напоїв та є конкурентами.

Пріоритет у використанні назви для коньяків Закарпатський та Карпати з використанням відповідного товарного знака та етикеток підтверджується довідкою виданою Українською корпорацією по виноградарству і виноробній промисловості Укрвинпром де вказується що Ужгородський коньячний завод виробляє марочний коньяк Карпати з 1970 року а ординарний коньяк Закарпатський — з 1998 року.

Як власник відповідних знаків для товарів і послуг це підприємство дозволу на використання зареєстрованих за ним прав інтелектуальної власності своєму виноградівсь-кому конкуренту не надавало.

Тож здійснення останнім виробництва та реалізації коньяку Карпатський всупереч встановленим вимогам чинного законодавства що підтверджено висновками компетентних спеціалістів і установ з цих питань пояснив голова територіального відділення АМКУ є порушенням права інтелектуальної власності ОП Ужгородський коньячний завод на торговельну марку. А порушивши встановлений законодавством України порядок виробництва і обігу алкогольних напоїв ВАТ Агропромислова група Закарпатський сад досягло неправомірних переваг у конкуренції.

З огляду на це рішенням адмінколегії територіального відділення Антимонопольного комітету України повідомили в його прес-службі ВАТ Агропромислова група Закарпатський сад зобов язано припинити виробництво та реалізацію контрафактної продукції на порушника накладено штрафні санкції.

Президент Молдови став на захист коньяку Белый аист

Президент Молдови Володимир Воронін провів спеціальне засідання уряду на якому зажадав захистити права на марку Белый аист .

Цей крок став відповіддю на дії російської фірми Альтаїр яка звернулася в Роспатент з проханням позбавити правової охорони торгову марку коньяку Белый аист під приводом того що вона не використовується в Росії повідомляє Газета по-українськи .

Євросоюз погодив визначення торгового бренду vodka

Єврокомісія привітала досягнення політичного рішення між Радою міністрів ЄС та Європарламентом стосовно прийняття у першому читанні нових регуляторних правил виробництва та реалізації спиртових напоїв. Ці правила уніфікують відповідне законодавство ЄС враховують технічні уточнення вимоги СОТ систему географічної індикації Євросоюзу та вимоги захисту прав інтелектуальної власності.

Оновлений регуляторний акт містить чітке визначення для всіх спиртових напоїв що допоможе виробникам у реалізації цього виду продукції та дозволить забезпечити надійний захист для її споживачів повідомляє УКРІНФОРМ.

Нові правила кладуть край дискусіям які точилися в Єврокомісії з 2005 року щодо визначення терміну vodka . У майбутньому прийнято рішення позначати горілку вироблену із зерна або картоплі просто як vodka . На етикетках горілки яку вироблено з інших субстанцій має на додаток до слова vodka міститися примітка вироблена з... (з перерахуванням всіх інгредієнтів).

Я дуже задоволена досягненням прагматичного компромісу у визначенні терміну vodka що дозволить виробникам цього важливого продукту успішно продовжувати свою справу — зазначила з цього приводу Єврокомісар з питань сільського господарства Маріан Фішер Боель (Mariann Fischer Boel Commissioner for Agriculture and Rural Development).

Нові регуляторні правила ЄС щодо виробництва та реалізації спиртових напоїв набудуть чинності на сьомий день після їх оприлюднення в Офіційному журналі ЄС.

Правові аспекти застосування слова gorilka на цьому етапі не потрапили в поле зору європейських законодавців. Тож у українських виробників на відміну від російських ще є час для того щоб запатентувати автентичну назву цього напою для його подальшої легальної реалізації на європейському ринку з дотриманням всіх норм щодо захисту інтелектуальної власності.

Домінування позначки Царичанська на етикетці продукції приватного підприємства Націонал було визнано порушенням конкуренційного законодавства

Домінування назви Царичанська на етикетці продукції ПП Націонал (Дніпропетровська область) є порушенням законодавства. Відповідне рішення прийнято за результатами розслідування Дніпропетровського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України.

Як повідомили інформагентству Придніпров я в територіальному відділенні АМКУ справу за ознаками порушення законодавства з боку ПП Націонал було порушено на підставі заяви ЗАТ Царичанський завод мінводи у серпні 2007 року повідомляє інформаційно-аналітичне агентство Придніпров я.

Як з ясувалося ПП Націонал дійсно має право на товарний знак із назвою Царичанська : декілька років тому підприємство Агропак зареєструвало цей товарний знак у Державному патентному відомстві України. Потім ПП Націонал викупило потужності Агропаку разом із правом використання товарного знаку. У 2006 році ПП Націонал розпочало випуск власної продукції (мінеральної води газованих безалкогольних напоїв та доочищеної питної води) із використанням на етикетці позначки Царичанська .

За інформацією АМКУ підприємство припустилося помилки: навіть маючи право на товарний знак ПП Націонал не повинно було робити цю назву домінуючою на своїй етикетці та рекламній продукції оскільки у споживача могло скластися помилкове враження продукцію якого виробника і з якими властивостями він купує.

Як відзначають в АМКУ ЗАТ Царичанський завод мінводи має пріоритет на використання назви Царичанська на етикетках своєї продукції адже підприємство почало використовувати її на 34 роки раніше ніж Націонал .

Оскільки обидва підприємства діють на одному товарному ринку мінеральних вод то використання назви Царичанська на продукції ПП Націонал створювало ризик змішування цієї продукції із товарами ЗАТ Царичанський завод мінводи — відзначають в АМКУ.

За висновками Українського науково-дослідного інституту медичної реабілітації та курортології (Одеса) та державної санітарно-епідеміологічної експертизи продукція двох виробників відрізняється одна від одної за хімічним складом: підприємства використовують різну сировину для виробництва своєї продукції і властивості продукції ЗАТ Царичанський завод мінводи не присутні в продукції ПП Націонал .

За порушення виявлені в діях ПП Націонал підприємство було притягнуто до відповідальності. Враховуючи що представники підприємства визнали факт порушення до ПП Націонал було застосовано мінімальні штрафні санкції — 5 тисяч гривень.

Також АМКУ зобов язав підприємство усунути порушення: використання назви Царичанська на продукції ПП Націонал не повинно бути домінуючим щоб не створювалося уявлення що це назва продукції (заборонити використовувати позначку зовсім не можливо адже право на товарний знак підприємство все ж має).

Як повідомили під час засідання колегії територіального відділення АМКУ представники ЗАТ Царичанський завод мінводи вони мають намір оскаржити у суді реєстрацію Державним патентним відомством України товарного знаку Царичанська .

Держава ігнорує інтереси авторів фільмів продаючи права на стрічки створені за часів СРСР за безцінь стверджує кінорежисер Б.Савченко

Кінорежисер Борис Савченко виступив з різкою критикою того що державі належать права на всі фільми створені за державні кошти за часів СРСР а також того як Міністерство культури України розпоряджається правами на такі фільми.

У статті в газеті Киевский Телеграфъ зазначено що Мінкульт продає права на фільми оптом не ведучи при цьому відповідної звітності за кожним з них до одного дорогого фільму додає десятки інших продаючи їх дистриб юторам по 70-80 гривень на 100 років .

Саме у зв язку з цим як зазначено в матеріалі нещодавній пленум Національної спілки кінематографістів України прийняв рішення зажадати від міністерства визнати недійсними всі договори що ущемляють законні права автора в Україні і укласти нові відповідно до інтересів авторів і в рамках закону. Відповідь Міністерства культури за словами авторі статті була такою: ми не можемо розірвати ці договори так що вам доведеться вирішувати ці питання в судовому порядку . Однак і суд не бере на розгляд скарги авторів посилаючись на недостачу досвіду сумнівність претензій тощо і відсилає до того ж Міністерства культури .

У матеріалі серед іншого наводиться приклад Болгарії та Румунії де створеним за державні кошти авторським товариствам передано права на фільми зняті до 1991 року.

EMI обвинувачено в порушенні прав на вільне відтворення творів

У Парижі розпочалося розслідування проти одного з найбільших у світі звукозаписних лейблів EMI і музичного магазину Fnac. Відразу кілька людей подали позови у яких стверджується що аудіодиски захищені від копіювання незаконні і повинні бути вилучені з продажу.

За задумом EMI технологія захисту CD від копіювання повинна запобігти поширенню музики через інтернет. Однак як виявилося такі диски неможливо прослухати за допомогою низки автомагнітол і музичних центрів. Користувачі персональних комп ютерів також зіштовхнулися з подібними проблемами.

Французька асоціація споживачів UFC-Que Choisir вбачає в діях EMI умисний обман покупців яким не дозволяється робити копії із законно куплених дисків в особистих цілях (таке право було закріплено у законі у 1985 році ).

Fnac уже погодився піти на мирову угоду і компенсувати покупцям вартість спірних дисків. Як відзначає CNews.ru CD із захистом від копіювання випускають й інші лейбли зокрема Warner Music Group.

Більшість систем захисту засновані на додаванні додаткової доріжки яка робить аудіотреки непомітними для персонального комп ютера. У той же час багато хто з цих технологій можна легко обійти за допомогою спеціальних програм. У результаті потерпілими виявляються зовсім не пірати а звичайні користувачі що не мають можливості повноцінно використовувати куплений диск.

Скандал з аспірином: Мінздрав приймає компромісне рішення

Міністерство охорони здоров я України внесло зміни до своїх документів врахувавши як необхідність дотримання прав власника товарного знаку Аспірин так і інтереси споживачів лікарської продукції.

Як передає передає Ліга у наказі який набирає чинності з 31.08.2004 передбачено що інформація у листку-вкладиші в упакуванні ліків у частині що стосується препаратів групи аспірину повинна формулюватися не як аспірин а як препарати ацетилсаліцилової кислоти у тому числі аспірин .

Зазначені зміни внесено наказом від 04.08. 2004 року N 391 до Переліку лікарських засобів дозволених до застосування в Україні що відпускаються без рецептів з аптек аптечних пунктів і аптечних кіосків Переліку допоміжних речовин дозволених для застосування у виробництві лікарських засобів та Переліку барвників дозволених до застосуванню у виробництві лікарських засобів що реєструються в Україні.

Як відомо питання про Аспірин як торговельної марки використання якої у документації пов язаній з введенням товарів в обіг без дозволу правовласника вирішувалося в судових інстанціях ( див. постанова господарського суду м. Києва від 21.11.2003 р. у справі N 39/311).

Вищий господарський суд щоправда вважав неможливим зміну в тексті Переліку барвників загальновживаного поняття аспірин на термін ацетилсаліцилова кислота відомий тільки вузькому колу фахівців оскільки це може привести до того що постраждають пацієнти з підвищеною чутливістю до аспірину що завчасно не одержать доступну життєво необхідну їм інформацію тобто буде заподіяна шкода здоров ю населення України.

Джерело: www.liga.net

Алкотрейд подасть на Оболонь в суд за телеролик напою Shake

Компанія Алкотрейд має намір подати судовий позов до ЗАТ Оболонь про порушення авторських прав на телевізійний ролик. Про це повідомив директор з маркетингу Алкотрейд Ігор Розуменко. За його словами Оболонь допустила порушення законодавства про авторський праві запустивши на телевізійних каналах ролик нової торговельної марки TORSIDA що копіює сюжет з реклами слабоалкогольного напою SHAKE. Така ж молодіжна вечірка у такий же спосіб відкривається напій - пляшка про пляшку.

Алкотрейд подасть позов на підставі підставі висновку Науково-дослідного інституту інтелектуальної власності Академії правових наук України даного 11 серпня про те що рекламний ролик слабоалкогольного напою TORSIDA ( Оболонь ) не відповідає вимогам законодавства про рекламу та законодавства про авторське право і суміжні права.

Як інформує Юридическая практика є також висновок організації колективного управління «Український Музичний Альянс» згідно з яким ролик «Оболоні» є переробкою раніше створеного твору. Представник «Алкотрейд» Олена Шамрина (юридична фірма «Пахаренко і Партнери») стверджує що саме ця компанія має права на використання пляшки певної форми і дизайну і вважає що Оболонь перш ніж акцентувати увагу в рекламі на цих моментах повина була укласти ліцензійний договір.

Разом з тим як відзначає видання жодних офіційних претензій безпосередньо до «Оболоні» Алкотрейд не висував

З 13 підприємств України що втготовляють слабоалкогольні коктейлі цього року 7 вивели на ринок нові торговельні марки. Як зазначають Продукти України незважаючи на те що ринок продовжує розширюватися його насичення за оцінками експертів уже не за горами. Саме тому одним з ключових засобів конкурентої боротьби є створення сильного бренду.

Децентралізовані Р2Р мережі прирівняли до відеоплеєрів.

Прийняте днями рішення окружного апеляційного суду США який підтвердив рішення суду нижчої інстанції про те що власники децентралізованих P2P-мереж Morpheus і Musiccity.сом невинуваті в розповсюдженні за їх допомогою неліцензійних копій творів грунтувалося на прецеденті у справі про відеомагнітофони.

Як передає CNews.ru у справі 1984 року Universal Studios vs Sony остання обвинувачувалася в порушенні авторських прав у зв язку з тим що виробляла відеоплеєри Betamax на яких приватні користувачі могли записувати телепередачі. Проте суд відмовив у задоволенні позову постановивши що плеєри у безлічі варіантів можуть використовуватися для діяльності не пов язаної з порушенням авторських прав .

У рішенні щодо пірінгових мереж сказано що якщо така мережа є децентралізованою (тобто не має центрального сервера а її творці не можуть контролювати діяльність користувачів) і не заохочують піратство (не рекламують безкоштовну музику або відео захищені авторським правом) то існує безліч варіантів її легального використання.

На думку Віктора Наумова керівника російської групи з правового захисту інтелектуальної власності та інформаційних технологій компанії Ernst&Young цей прецедент цікавий тим що в ньому розглядається правомірність створення і поширення технології добросовісною метою використання якої не є порушення авторських прав. Проте визнається що така технологія може бути використана по-різному але її творець не може нести відповідальність за можливі порушення авторських прав за допомогою її використання в майбутньому третіми особами. Для Росії дане рішення має поки лише науково-теоретичне значення і не дає жодинх легальних підстав для несанкціонованого правовласником обігу файлів - цитує слова юриста CNews.ru.

Минулого тижня американські кіноасоціація (MPAA) та асоціація індустрії звукозапису (RIAA) програли в окружному апеляційному суді справу за позовом проти компаній Grokster і StreamCast Networks що управляють популярними файлообмінними мережами Morpheus і Musiccity.сом. З відповідачів знято обвинувачення в порушенні авторських прав і розповсюдженні неліцензійних файлів.

Представники MPAA і RIAA виступили із заявами у яких повідомляється про намір подати чергову апеляцію. Як передає www.viruslist.com представники Американської кіноасоціації (MPAA) вважають файлообмінні мережі однією з головних причин зниження своїх доходів стверджуючи що втрачають через них щороку $ 3 5 млрд. Рішення суду не слід розглядати як зелене світло для компаній що мають наміри зробити бізнес на порушенні авторських прав - заявив представник MPAA.

Академія наук Татарстану створила Центр комерціалізації наукової продукції

При Академії наук республіки Татарстан РФ 5 липня ц.р. створено Центр комерціалізації наукової продукції.

На центр покладаються обов язки з розробки та реалізації російських та регіональних науково-дослідних програм залучення фінансування в різній формі у відібрані проекти діяльності у ролі керуючої компанії та засновника при створенні самостійних підприємств з реалізації відібраних проектів залучення підготовці і підвищення кваліфікації кадрів для супроводу відібраних проектів надання консультаційних послуг авторам розробок. Крім того центр братиме участь в експертній оцінці та відборі для подальшої комерціалізації проектів що подаються на конкурс в республіканську АН.

Як запевнили у Центрі комерціалізації наукової продукції нова структура при Академії наук Татарстану не буде дублювати функції інноваційно-виробничого технопарку Идея оскільки діяльність Центру орієнтована на надання іншого комплексу послуг: залучення фінансування пошук виробничих площ організацію збуту захист інтелектуальної власності передає Татар-Информ.

Вирішена доля Советского

Арбітражний суд Ніжегородської області визнав що ВАТ Нижегородский завод шампанских вин (НЗШВ) незаконно використовував товарний знак Советское і зобов язав НЗШВ виплатити компенсацію державі в особі ФКП Союзплодоимпорт у розмірі 300 000 рублів.

ФКП Союзплодоимпорт подало заяву в Арбітражний суд Ніжегородської області про стягнення з НЗШВ компенсації за незаконне використання товарного знака Советское у 2004-2005 роках відповідно до ст. 46 Закону Російської Федерації Про товарні знаки знаки обслуговування і найменування місць походження товарів (Відповідальність за незаконне використання товарного знака).

У 2004 году ФКП Союзплодоимпорт отримало свідоцтво про реєстрацію товарного знака Советское на ім я Російської Федерації у 33-му класі (вино) на території Росії. Після цього Союзплодоимпорт запропонував виробникам Советского шампанського у тому числі і ВАТ Нижегородский завод шампанских вин укласти з ФКП ліцензійні угоди: пропускання на ринок через ліцензійні угоди дозволяє краще контролювати якість популярної марки. Крім того при виробництві Советского шампанського підприємства повинні були сплачувати роялті яке перераховується у федеральний бюджет.

У 2004 році ФКП Союзплодоимпорт уклало ліцензійні угоди з такими комбінатами з виробництва ігристих вин: ВАТ Московский комбинат шампанских вин ЗАТ Игристые вина ВАТ Исток ТОВ Олимп Империал ТОВ РИСП . Трохи пізніше до цього списку додалось ЗАТ Комбинат шампанских вин Росинка . Стратегічним продуктом цих підприємств є Советское шампанское . Ніжегородський завод шампанських вин відмовився укласти ліцензійну угоду оскільки вважав реєстрацію товарного знака Советское на ім я держави в особі ФКП Союзплодоимпорт необгрунтованою. Він почав оскаржувати реєстрацію продовжуючи випускати продукцію під товарним знаком Советское .

5 квітня Арбітражний суд Ніжегородської области стягнув з НЗШВ компенсацію за незаконне використання товарного знака Советское у 2004-2005 роках у розмірі 300 000 рублів.

Історія питання. Федеральна антимонопольна служба куда звернувся зі скаргою НЗШВ не знайшла порушень законодавства зі сторони ФКП Союзплодоимпорта . Федеральна комісія з інтелектуальної власності також визнала реєстрацю товарного знака правомірою. Арбітражний суд м. Москви у серпні 2005 року відмовив НЗШВ у праві на використання торгової марки Советское . Палата з патентних спорів Роспатента РФ стала на сторону держави в особі ФКП Союзплодоимпорт . Ніжегородський завод шампанських вин звернувся до Арбітражного суду Москви з позовом за нововиявленими обставинами. Однак 16 лютого Арбітражний суд Москви відхилив позов ВАТ НЗШВ про визнання права на використання товарного знака Советское . 5 квітня Арбітражний суд Ніжегородської області стягнув з НЗШВ компенсацію за незаконне використання товарного знака Советское у 2004-2005 роках у розмірі 300 000 рублів.